du är inte välkommen här längre.

Måndag den 21 april är det idag, månaderna bara springer ifrån mig. 4 dagar kvar till löning och det är en lättnad i det hela. Vad som hänt det senaste dagarna är att i helgen har jag jobbat och verkligen slitit arslet av mig, det har varit så himla mycket att göra. Jag och Susann hann knappt andas i våra pensé race och alla andra. Det var likadant både på lördagen och söndagen när jag kom hem på kvällarna så var jag verkligen HELT slut, igår gick jag och la mig och sov i några timmar för att orka med kvällen.

Idag har jag inte gjort mycket mera än att pluggat och varit på jobbet och pratat med min chef som verkligen har ett problem, jag är så glad att jag kommer att slippa arbeta åt honom om en månad. Jag har ju som tidigare nämnt fått ett nytt jobb och jag ska börja jobba på Jula som blir en nyöppnad butik i Moraberg, faktiskt så är det så illa att det kommer att ligga bredvid Plantagen. Men jag hade vart nervös innan att prata med honom för att jag vet att han inte är okej, eller snarare han vet inte hur man handskas med sin personal. Men iaf han satt ute på verandan så jag satte mig där och prata med honom och förklarade precis hur det stod till och sådära, men han vart inge vidare glad åt det att jag skulle byta jobb och han försökte verkligen med att jag skulle stanna genom att fråga om jag ville ha mera tider och så vidare. Men jag sa att jag hade bestämt mig för Jula men om han ville att han fick ha kvar mig och ringa mig om det krisade, men då sa han bara "väljer du Jula så är du inte välkommen tillbaka" och när man får höra något sånt så känner jag att jag vill inte ens komma tillbaka om man ska vara sådära.
Jula verkar ha mycket bättre hand om sina anställda, jag trivs redan där fast att jag inte ens vet vem min chef är och vilka jag ska jobba med, så kommer det bli SÅ himla mycket bättre där.
2 år på Plantagen räcker och det ska jag begrava långt ner i jorden nu. Visst finns det nackdelar med att sluta oxå, jag kommer att förlora mina arbetskamrater. Jag kommer inte att få jobba med Susann någe mera och hon har blivit en så himla nära vän för mig, så jag kommer verkligen sakna dig gumman. Men eftersom det nu är så nära så kommer vi iaf kunna äta lunch tillsammans....

Nu har jag inte så mycket mera att säga, sitter hemma och väntar på Jonas och ska öppna mina FEK böcker och plugga lite till, eftersom att jag har en stor tenta på onsdag *trist* men sant. Nej men ni får ha det så himla bra tillsvidare så hörs vi.

/ Malin ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0